Dauguma verslininkų Baltijos šalyse jaučiasi, jog nelaukti pokyčiai tarsi išmušė pagrindą iš po kojų. Nors mes to dar nematome, šie skausmingi pasikeitimai atneš naują verslo epochą. Krizės yra neišvengiamos ir per visą žmonijos istoriją formavo žmonių raidą. Gyvenime pastoviai siautė besikeičiančių aplinkybių vėjai paveikiantys visus vienodai. Vis dėlto priklausomai nuo valstybės, verslo ar asmens atsako į iššūkius priklauso jo gerovė. Pasikeitus vėjo krypčiai, turime keistis ir mes. Privalome dar sykį susikaupti ir nustatyti savo planus taip, kad sąmoningai pasiektume pasirinktus tikslus bei savo gyvenimo viziją prisitaikant prie besikeičiančio pasaulio.
Nors krizės metu kenčia daug įmonių, kai kurios mažos įmonės mato daug naujų ir grįžtančių klientų. Dėl koronaviruso per pastarąsias kelias savaites radikaliai pasikeitus pasaulio verslo aplinkai, dauguma istorijų, kurias žmonės girdi, yra susijusios su įmonėmis, kurios uždaro ar atleidžia darbuotojus. Tačiau kai kurios mažos įmonės vienareikšmiškai susiduria su krize ir mato pakilusią paklausą. Kai visų rūšių verslai kūrybiškai mokosi prisitaikyti prie krizės pasekmių, neturėtų stebinti, kad kai kurie tradiciniai verslai taip pat sėkmingai matė šį naują kraštovaizdį. Dalinamies verslais, kurie koronaviruso pandemijos metu mato augimą ar net verslo klestėjimą.
Duomenų centrai
Daugėjant dirbančių nuotoliniu būdu skaičiui tik sustiprino pastarąjį dešimtmetį besitesiantį dramatišką duomenų centrų rinkos augimą. Bendrovės daug investuoja į naujų duomenų centrų statybą ir esamų įrenginių modernizavimą, kad būtų įtraukti naujausi pramonės standartai. Nors daugumos pasaulio duomenų srauto srauto praeis vien per didžiausios tiekėjus, inovatoriams ir įvairioms aptarnaujančioms industrijoms visuomet atsiras galimybių šioje srityje.
Kibernetinio saugumo paslaugos
Atėjusi krizė ir išaugęs dirbančių nuotoliniu būdu skaičius tik sustiprino kibernetinio saugumo poreikį. Kadangi nuolat peržengiame galimybes, niekas negali nuspėti, koks bus kitas didelis poslinkis ar pažangumas, todėl tai bus ideali žaidimų aikštelė verslo savininkams ir verslininkams, norintiems pakeisti pasaulį.
Dirbtinis intelektas
Atėjusi krizė nesustabdė dirbtinio intelekto industrijos plėtros. Pastovių naujovių ir augimo paženklinta industrija toliau stebi augimą. Pastoviai pritraukianti naujus protus ši sritis atveria daugybę galimybių drąsiems inovatoriems siūlyti naujus produktus.
Socialus marketingas
Šį dešimtmetį socialinių medijų vartojimas aplenkė televiziją ir kitas medijos priemones. Atitinkamai rinkodara sistemingai per pastarąjį dešimtmetį persiorientavo į socialinių tinklų reklama. Nors pastaraisiais metais smarkiai sulėtėjo socialinių tinklų rinkodaros plėtra, tradicinės rinkodaros priemonių reikšmė toliau menksta, ką ypač išryškina ši krizė.
3PL paslaugos
Nepaisant krizės, rinkoje pastebima trečiųjų šalių logistikos paslaugų teikėjai augimo tendencija. Plečiantis internetinei prekybai ir atitinkamai pasaulinei tiekimo grandinei plečiamas logistikos tinklas. Įmonėms ekonomiškiau yra pirkti paslaugas nei valdyti vidinę logistiką. Toliau stebimos logistikos centrų plėtra ir atitinkamai auga poreikis sandėlių, krovinių ir logistikos palaikymo operacijų paslaugų teikėjų.
Video transliacijos paslaugos
Įsakymai „likti namuose“ netikėtai padidino srautą į video transliavimo svetaines, programas ir socialinės žiniasklaidos platformas. Pavyzdžiui, remiantis programų duomenų bendrovės „Sensor Tower“ duomenimis, „Netflix“ programos, kuri yra srauto iš srautinio perdavimo tarpinis serveris, atsisiuntimas padidėjo 66 procentų Italijoje, Ispanijoje jie padidėjo 35 procentais. JAV, kur „Netflix“ jau buvo populiarus, buvo 9 procentų augimas. Tikėtina, jog toliau augs vartotojų skaičius naudojantis video transliacijų paslaugomis. Atitinkamai auga turinio kūrėjų poreikis.
Debesijos paslaugos
Perėjimas į darbą namuose taip pat parodė debesų kompiuterijos pranašumus, kai iškyla netikėtos aplinkybės versle. Bendrovėms, valdančioms savo interneto infrastruktūrą, kompiuterio poreikių pritaikymas pasikeitusiai situacijai yra brangus ir sudėtingas. Debesų kompiuterija tai palengvina. Tikėtina ši krizė tik sustiprins ir taip sparčiai augančią industriją.
Mobilių aplikacijų kūrėjai
Pastaraisiais metais tokie tiekėjai kaip „Apple“ bandė atsisakyti didelio priklausomybės nuo prietaisų pardavimo ir gauti vadinamąsias paslaugų pajamas, kurias sudaro programų pardavimas ir paslaugų prenumerata. Ši krizė tik sustiprino mobilių aplikacijų kūrėjų industrijos augimą.
Atsinaujinanti energija
Nepaisant krizės pasekmių, technologijos sritis, kuri tam tikrą laiką demonstruoja didžiulį augimo potencialą, yra atsinaujinanti energija. Šį augimą lemia ir keli veiksniai, tokie kaip komponentų gamybos sąnaudų sumažėjimas ir pasaulinės vyriausybės skatinamos iniciatyvos sumažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro.
Sveikatinimo paslaugos
Sveikatos priežiūros pramonė per pastaruosius dvejus metus išaugo 12% ir tapo 4 trilijonų dolerių pramonės šaka, kuri sudaro šiek tiek daugiau nei 5% viso pasaulio ekonomikos produkcijos. Taigi nereikia sakyti, kad sveikatingumo rinka turi didžiulį potencialą. Nors tradicinėse sveikatos priežiūros įstaigose pastebimi sumažėjusio pelningumo požymiai, tikimasi, kad tie patys pasiekimai, kurie leis labiau individualizuoti mažmeninę prekybą, taip pat turės įtakos sveikatingumo priežiūrai.
Žaidimų kūrėjai
Žaidimų pramonėje augimas pastaraisiais metais buvo ryškus. Industrija džiaugiasi milijardiniais pelnais ir daugiau nei 2,5 milijardo žaidėjų visame pasaulyje. Ekspertai vienareikšmiškai prognozavo, jog video žaidimų platformos toliau vystysis. Krizė tik sustiprino šią tendenciją – vis daugiau leidžiančių laisvalaikį leidžiančių šeimų atrandant video žaidimus. Įvairiems inovatyviems kūrėjams šioje srityje visuomet atsiras naujų galimybių. Populiarėja įvairios smulkios įmonės, kurios kuria stalo žaidimus ir galvosūkius, nes jos padeda linksminti šeimas.
Valymo paslaugos
Išplatėjus koronaviruso baimėms, neturėtume nustebti, kad profesionalios valymo paslaugos, kurios dezinfekuoja biurus, restoranus ir namus, yra labai paklausios. Valymo įmonės teigia, kad, atsižvelgiant į COVID-19, labai išaugo komercinių pastatų ir medicinos įstaigų valymo poreikis. Vis dėlto valdymo paslaugų augimas buvo pastebimas ir prieš krizę – vis daugiau verslų perka išorines valymo paslaugos ir taip pat vis daugiau šeimos ūkių samdo valytojas.
Pristatymo paslaugos
Kai daugelis vartotojų bijo palikti savo namus arba kai vyriausybės pataria jiems pasislėpti koronaviruso krizės metu, profesionalios prekių pristatymo paslaugos populiarėja ir vis daugiau prekių yra pristatoma į namus bei verslą. Nors didžiausią augimą stebėjo maisto pristatymo tiekėjai, kitos industrijos irgi tikėtina susidurs su pirkėjų įpročių pokyčiais, kurie tęsis ir po krizės.
Sveikatos priežiūros paslaugos
COVID-19 epochoje daugelis žmonių nenori palikti savo namų, nebent tai yra absoliučiai būtina, ir jie ypač nenori vykti į medicinos kabinetus, kur juos galėtų paveikti naujasis koronavirusas. Taigi nuotolinės sveikatos kompanijos, leidžiančios pacientams pamatyti gydytojus ar terapeutus per savo kompiuterius ar telefonus, išpopuliarėjo. Taip pat išaugo papildų ir kitų imunitetą stiprinančių preparatų pardavimai. Farmacija ir sveikatinimo paslaugos išlieka recesijai atsparios industrijos.
Kaukių ir kitų medicinos rūbų gamintojai
Per kelis pirmuosius 2020 metų mėnesius kaukių gamyba tapo populiariu naujų verslininkų pasirinkimu. Visame pasaulyje žmonės nori įsigyti aukštos kokybės (o kai kuriais atvejais ir kūrybingų) kaukių, kad apsaugotų save ir aplinkinius. Pavyzdžiui, Sietle įsikūrusi daugkartinio naudojimo dovanų pakavimo įmonė „Tokki“ pasuko savo įmonę ir visą savo audinių atsargas nukreipė į kaukes. „Tokki“ pastebėjo nepaprastai didelę paklausą nuo tada, kai pradėjo pereiti prie kaukių gamybos. Be to, 20 000 parduotuvių elektroninės prekybos rinkoje „Etsy“ dabar parduoda kaukes, kurios rodo, kaip greitai ši rinka įkaista. Taip pat atitinkamai auga medicinos rūbų gamyba – griežtėjant vyriausybių saugumo reikalavimams keliamiems sveikatos industrijoms.
Investavimo sprendimai
Susitraukusios pajamos paskatino įvairius asmenis susimąstyti, jog jie nėra finansiškai nepriklausomi ir neturi jokių alternatyvių pajamų šaltinių be savo atlyginimo. Išaugo susidomėjimas investavimu į NT, akcijas ir t.t. bei įvairius pasyvių pajamų šaltiniais. Atitinkamai atsiveria naujos galimybės finansų konsultantams siūlantiems pagalbą formuojant savo finansinius planus.
Nuotolinio ugdymo paslaugos
Užsidarius universitetams, kolegijos ir mokykloms bei atsiradus daugiau laisvo laiko asmeniniam tobulėjimui išaugo nuotolinio ugdymo programų populiarumas. Pastarąjį dešimtmetį auganti industrija pastebėjo papildomą vartotojų antplūdį prasidėjus krizei. Išaugęs susidomėjimas apima įvairias temas nuo verslo pagrindų iki kūrybinio dizaino. Daugelis turinio kūrėjo gali atrasti savo nišą šioje industrijoje.
Sporto įrangos įmonės
Sporto salių uždarymas paskatino sporto įrangos pardavimus. Nors jogos kilimėlių pirkimas greičiausiai yra pirmas dalykas daugeliui treniruotės namuose, kiti fitneso produktai irgi rodo sėkmę. Besitęsiantis sveikatingumo populiarumo augimas tik paskatins sporto įrangos pardavimus ateityje, nes besikeičiantys įpročiai lems, jog vis daugiau išbandys sportą namuose.
Virtualių komandų valdymo programos
Daugėjant dirbančių nuotoliniu būdu skaičiui tik išaugo pastarąjį dešimtmetį išaugęs virtualus komandinis darbas. Vis daugiau naujų vartotojų išbando komunikacijos, projektų valdymo, pardavimų valdymo ir kitas komandų valdymo programas, jog stebėti ir kontroliuoti personalo darbą. Tikėtina įpročių pasikeitimas įvairiems verslams nebus laikinas, nes jie pamatys laiko ir pinigų taupymo galimybes virtualiame darbe.
Namų aksesuarai ir patogumas
Namų dekoras, virtuvės aksesuarai ir kiti pirkiniai pastaraisiais metais tampa vis populiaresni, nes vis didesnis kiekis žmonių nori pagyvinti savo namų aplinką. Taip pat vis daugiau žmonių randa laiko sau palepinti įsigydami rūbų ir smulkios juvelyrikos, pagalvių bei kitų namų komforto prekių.