Baltijos šalių įmonių ir fizinių klientų investavimas į finansines paslaugas kiekvienais metais auga. Vis daugiau ieškoma vartojimo kreditų, investavimo ir kitų finansinių sprendimų. Auga susidomėjimas fintech ir kitomis finansų paslaugomis. Atitinkamai pastebima tendencija, jog klientai turi daug išankstinių įsitikinimų apie finansų paslaugas ir produktas. Dauguma klientų jau per pirmą kontaktą su įmonę turi pasirinkimo kriterijus ir įvairių išankstinių nuostatų.
Deja, nors pasikeitė finansų verslo pasaulis, bet daugelio verslų darbo praktika. Klientų pasitenkinimas finansų paslaugomis lyginant su kitais sektoriais yra žemesnis. Įvairūs klientai skundžiasi teikiamomis rekomendacijos ir siūlomomis paslaugomis, jog konsultantai neatliepė jų poreikių, neišsiaiškino aktualios informacijos, kas vėliau sukėlė nesklandumų klientui, perdėtu pardavėjų agresyvumu, prastai veikiančiomis mobiliomis aplikacijomis ir lėtu aptarnavimu. Skirtingais tyrimais 30-40 procentų Lietuvos vartotojų lieka nepatenkinti teikiamomis finansų paslaugomis ir aptarnavimu. Finansų įmonės gebančios įveikti šios iššūkius ir užtikrinti klientų pasitenkinimą džiaugiasi stabilia plėtra. Remiantis mūsų atliktais pardavimų meistriškumo vertinimais, mes nustatėme šių sėkmingų finansų įmonių skiriamuosius bruožus:
1. Socialiniai tinklai ir kitos informacinės technologijos. Klientui lengva surasti jam svarbią informaciją skirtingose rinkodaros kanaluose. Įmonės vykdo reklama socialiniuose tinkluose, mobiliuose telefonuose ir kitose skaitmeninės rinkodaros vietose. Verslas turi skaitmeninį įrankį valdyti nežbaigtus sandorius.
2. Pardavėjų orientacija į klientą. Verslo kultūra išsiskiria orientacija į klientą ir jo aptarnavimą. Pardavėjai geba suprasti kliento situaciją ir poreikius, jog pasiūlyti tinkamas rekomendacijas ir sprendimus.
3. Pardavėjų ugdymas. Pardavimų vadovai teikia asmenines ugdomojo pobūdžio konsultacijas pardavėjams (1 per 1-2 mėnesius) ir pastoviai organizuoja mokymus personalui (vidutiniškai 8,4 mokymų dienos per metus). Pardavėjų kompetencijos ugdomos taikant mišrius metodus (nuotolinio ugdymo programos ir auditoriniai praktiniai mokymai). Verslas turi vidinę mokymų sistemą, kuri užtikrina pastovų personalo asmeninį tobulėjimą.
4. Pardavėjų įsitraukimas į darbą. Organizacijos pardavėjai yra patenkinti darbu ir vadovybe, didžiuojasi organizacijos veikla ir atstovauja ją išorėje. Pardavėjai yra motyvuoti, aktyvūs ir produktyvūs darbe.
5. Pardavėjų pasitikėjimas savimi. Pardavėjai teigiamai vertina save, produktą, organizaciją, savo kolegas, savo vadovus, savo klientus ir savo pasaulį.
Iki pasimatymo viršūnėje!