Pasaulinė profesinių paslaugų industrija įvardijama kaip viena sparčiausiai augančių ekonomikos sektorių, kurio apimtys pasauliniu mastu viršijo 6 trilijonus dolerių. Lietuvoje profesinių paslaugų vartojimo augimas buvo stabiliai aukštas. Pastarąjį dešimtmetį profesinių paslaugų rinka kasmet augo bent po 7 procentus. Atitinkamai Lietuvoje profesinių paslaugų rinka yra viena konkurencingiausių industrijų. Įvairūs profesinių paslaugų verslai susiduria su iššūkiais parduodant paslaugas ir pritraukiant patyrusius specialistus. Profesinių paslaugų rinką formuoja kelios tendencijos:
1. Globalizacija. Dėl globalizacijos vyrauja polinkis įvedinėti tarptautinius prekinius ženklus į vietines rinkas, ypač kalbant apie vidaus audito, atitikties ir kitas mažos pridėtinės vertės profesines paslaugas.
2. Technologinės inovacijos. Istoriškai profesinių paslaugų industrija demonstravo lėtą technologinių inovacijų diegimą savo praktikoje lyginant su jų konsultuojamais klientais. Pastarąjį dešimtmetį stebimas pokytis profesinių paslaugų industrijoje, jog vis daugiau investuojama į procesų skaitmenizaciją, įvairių išmaniųjų technologijų diegimą ir dirbtinio intelekto sprendimų kūrimą.
3. Besikeičiantys darbo santykiai. Vis daugiau verslų atsisako klasikinių darbo santykių ir skatina personalą pereiti į individualią veiklą pagal pažymą ar atidaryti mažąją bendriją. Dažniau dirbama projektiniu principu, auga poreikis stiprinti projektų valdymą įmonių viduje, skaitmenizuoti procesus ir didinti investicijas į personalo ugdymą.
Atsižvelgiant į šias tendenciajs, pardavimų meistriškumas tampa vis svarbesnis profesinių paslaugų veikloje. Profesinių paslaugų atstovai privalo efektyviai iškomunikuoti paslaugų vertę, formuoti profesionalų įvaizdį ir gebėti perteikti ekspertines žinias kliento kalba. Rinkos lyderiai Lietuvoje išsiskiria labai aukštu pardavimų meistriškumu. Remiantis mūsų atliktais pardavimų meistriškumo vertinimais, mes nustatėme šių sėkmingų profesinių paslaugų įmonių skiriamuosius bruožus:
1. Efektyvus socialus marketingas. Socialinė medija vaidina svarbų vaidmenį komunikacijoje su klientais.
2. Kontaktų tinklas. Verslas turi platų verslo ryšių ir rekomendacijų tinklą, kurį naudoja generuojant užklausas.
3. Aukštas personalo pasitikėjimas. Personalas pasitiki savimi, produktu, kolegomis ir kompanija.
4. Vidinė mokymų sistema. Verslas turi vidinę mokymų sistemą, kuri užtikrina pastovų personalo asmeninį tobulėjimą.
5. Klientų patirčių valdymą. Verslas turi klientų aptarnavimo standartus ir jų monitoringo sistemą.
Iki pasimatymo viršūnėje!