Besimokanti organizacija turinti lyderius pastoviai ugdančius savo talentus laimi konkurencinę kovą. Pastoviai atliekant pardavimų meistriškumo vertinimus mes atrandame, jog vadovų koučingas yra tarp TOP 5 bruožų skiriančių sėkmingus verslus nuo nesėkmingų. Pirmaujančių verslų vadovai skiria daugiau laiko personalo koučingui nei jų konkurentai. Jie dažniausiai personalo apibūdinami kaip ikvepiantys lyderiai, kurie rūpinasi jų asmeniniu tobulejimu ir iš kurių galima daug pasimokyti. Sėkmingi verslai supranta asmeninio tobulėjimo kultūros svarbą ir siekia paversti viršininkus į personalo trenerius.
Personalo koučingas yra neišvengiama būtinybė. Paskutinių dienų realybė mums parodė, kaip svarbu būti lanksčiais ir greitai mokytis naujovių. Nuolatinis asmeninis tobulėjimas ir personalo treniravimas reikalingas, siekiant konkurencinio pranašumo greitai besikeičiančioje aplinkoje. Kompanijos ir personalas, kurie sugebės tai padaryti – laimės, tie, kurie nesugebės – pralaimės. Kompanijų savininkai ir vadovai dažniausiai supranta, kaip svarbu keisti įgūdžius besikeičiančioje rinkoje. Metai iš metų atliekant pardavimų situacijos tyrimus mes atrandame, jog lyderių ugdymas tarp TOP3 aktualiausių poreikių organizacijoje.
Vis dėlto dauguma organizacijoje nepasitiki savo personalo ugdymo strategija ir savo gebėjimais ugdyti lyderius. Atitinkamai daugumos organizacijų personalas teigia, jog vadovybė nesirūpina jų kompetencijų ugdymu. 77% specialistų sako nejaučiantys jokio darbdavio palaikymo renkantis tobulėjimo įrankius ar tolimesnę karjeros kryptį ir manantys, jog darbdavio nuomone, tobulėjimas yra jų pačių reikalas.
Neefektyvaus vadovų koučingo žala yra dvilypė. Iš vienos pusės lėtai prisitaikančios organizacijos neįgyvendina sau keliamų tikslų ir skundžiasi prasta investicine grąža. Iš kitos pusės dėl asmeninio tobulėjimo stokos personalas palieka organizacijas. Metai iš metų tyrimai rodo, jog Nr. 1 priežastis, kodėl personalas palieka įmones, yra nepasitenkinimas vadovu. Nepasitenkinimo priežastys būna įvairios – ilgalaikės vizijos stoka, neefektyvus veiklos administravimas, negatyvūs santykiai komandoje ir t.t. Bet dažniausiai darbuotojai būna nepatenkinti asmeninio tobulėjimo stoka. Trečdalis Lietuvos darbuotojų pripažįsta, kad yra pakeitę darbą dėl to, jog ieškojo naujų ir didesnių galimybių tobulėti. Dar didesnis procentas (70%) darbuotojų pripažįsta neatmetantys galimybės artimiausiu metu ieškoti kitos darbovietės – tokios, kur daugiau dėmesio būtų skiriama jų profesiniam tobulėjimui.
Vadovų mokymų projektai yra populiarūs Lietuvoje ir jų paklausa tik auga. Deja, 3 iš 4 vadovų koučingo kompetencijos ugdymo projektų yra nesėkmingi. Po mokymų vadovai neturi aiškaus supratimo, kaip reikia treniruoti darbuotojus ir nepasitiki savo kompetencijomis. Verslas sunkiai prisitaiko prie besikeičiančios aplinkos. O darbuotojai pamatę pirmą geresnę galimybę palieka įmonę. Atlikdami pardavimų meistriškumo vertinimus mes dažniausiai nustatome tipines klaidas ir esame išskyrę būtinas reikšmingas sąlygas sėkmingam vadovų koučingo kompetencijų ugdymui:
1. Aukščiausio lygio vadovų įsitraukimas. Vadovai yra mažai skatinami arba iš viso neturi stimulo ar atskaitomybės treniruoti. Dažnai vertindami verslus mes matome, jog vadovams trūksta ir vidinio įkvėpimo, ir išorinės motyvavimo bei paramos ugdant savo koučingo kompetencijas. Dėl to daugelis mieliau administruos veiklą ir atsitrauks nuo jautrių personalo temų, nes nesijaučia pakankamai stiprioje pozicijoje padėti personalui. Labai svarbu, kad komandoje būtų žmogus, tiek įgaliotas priimti sprendimus dėl vadovų ugdymo, tiek suprantantis įmonės strateginius tikslus ir kryptingai siekiantis, kad vadovų mokymų rezultatai padėtų siekti šių tikslų.
2. Asmeninio tobulėjimo aplinka. Sėkmingi verslai yra sukūrę darbo aplinką, kuri skatina pastovų asmeninį tobulėjimą. Rinkos lyderiai supranta, jog savininkų ir vadovų atsakomybė sukurti darbo aplinką, kuri užtikrintų tvarius rezultatus, ir geba sukurti erdves skatinančias mokymąsi. Deja, dauguma verslų neinvestuoja arba neteisingai formuoja darbo aplinka. Tarp vadovų gajus požiūris, jog pakanka sukurti malonią aplinką su įvairias “žaisliukais” ir personalas bus patenkintas. Deja, personalas nori daugiau nei mažų malonumų, jie nori įdomių užduočių, profesinio augimo, augančių pajamų ir vis didesnės laisvės.
3. Klaidingas vadovų požiūris. Daugelis vadovų niekada patys nebuvo treniruojami ir neturi jokios patirties, kas yra profesionalus koučingas. Lietuvoje tarp vadovų dažnai nurodinėjimas ir darbo vertinimas siejami su personalo treniravimu. Vadovai prisiima eksperto poziciją ir vis dar mėgsta perimti dalį darbų, jei pavaldiniui nelabai gerai sekasi. Šiuo atveju vadovas yra asmuo turintis geriausią sprendimą spręsti problemą. Rinkos lyderių vadovai užima ne eksperto poziciją. Jie padeda pavaldiniui pačiam suprasti problemos priežastis ir galiausiai palieka personalui ją savarankiškai išspręsti.
4. Kompetencijos stoka. Daugelis vadovų neturi žinių ir įgūdžių reikalingų efektyviai treniruoti personalą. Jiems sudėtinga kurti atvirumu ir pasitikėjimu grįstą santykį, teikti tobulėjimą skatinantį grįžtamąjį, paskatinti savo kolegas prisiimti atsakomybę ir priimti sprendimus, valdyti konfliktines situacijas ir valdyti įvairias koučingo technikos. Dauguma vadovų vertinimų metu nepasitiki savo gebėjimu ugdyti personalo įgūdžius.
Atlikdami pardavimų meistriškumo vertinimus ir konsultuodami rinkos lyderius sėkmingai ugdančius savo lyderius mes tendencingai pastebime šią gerąsias praktikas:
1. Reguliarios individualios sesijos. Rinkos lyderių vadovai su kiekvienu pavaldiniu reguliariai kas vieną ar dvi savaites veda individualias sesijas su pavaldiniais, kurių metu padeda kolegai geriau save pažinti, formuluoti asmeninius ir profesinius tikslus, skatinti asmeninę atsakomybę, priimti sprendimus, ugdyti problemų sprendimų gebėjimus ir kūrybiškumą, keisti ribojančias nuostatas, spręsti konfliktines situacijas.
2. Vadovų mokymai. Pirmaujantys verslai vadovams skiria vidutiniškai 6 mokymų dienas, jog ugdyti jų kompetencijas. Mokymų temas apima platų spektrą: verslo administravimas (planavimas, organizavimas, valdymas, koordinavimas, kontrolė), lyderystė, tarpasmeniniai santykiai ir ugdomasis vadovavimas (koučingas).
3. Mišri kompetencijų ugdymo erdvė. Verslas turi vidinę mišrią mokymų sistemą, kuri naudoja tiek auditorinius mokymus, tiek nuotolinio ugdymo programas. Vadovai gali bet kokius jiems patogiu metu ugdyti savo vadovavimo gebėjimus.
4. Asmeninis mentorius. Vadovas turi savo asmeninį mentorių, kuris stebi ir konsultuoja vadovą, jog šis sėkmingai dirbtų su komanda.
5. Koučingo technikų paketas. Kiekvienas vadovas gauna koučingo technikų paketą, kaip spręsti tipinius ugdymus
Jeigu jus domintų gauti koučingo technikų paketą, nedvejodami rašykite strateginiam konsultantui Augustinui Rotomskiui augustinas@rjvconsultants.com. Jis mielai nemokamai pasidalins su jumis bazinių koučingo technikų paketu, kuris skirtas pažinti save, formuluoti tikslus, skatintų prisiimti atsakomybę ir priimti sprendimus bei keisti ribojančias nuostatas.
Nežinodami, kaip vadovai dirba su jūsų pardavimų profesionalais, jūs rizikuojate nepasiekti savo verslo tikslų. Atlikite pardavimų meistriškumo vertinimą, jog sužinoti dabartinę vadovavimo situaciją ir daugiau būdų, kaip galite sėkmingai plėstis netgi šiais sudėtingais laikais. Susisiekite su mumis dėl jūsų pardavimų meistriškumo vertinimo.
Linkime būti verslų mažuma, kurie turi vadovus trenerius.
Iki pasimatymo viršūnėje!